Skip to content

LIFE ORGANIZING

minder last  –  m  e  e  r     r  u  i  m  t  e  

Begeleiding bij ASS en AD(H)D | Voor overzicht, inzicht en uitzicht

werkwijze

wanneer een Organizer inschakelen?

Als je teveel hebt aan spullen,
en aan taken,

en te weinig
ruimte, tijd en structuur.

Als je moeilijk prioriteiten kunt stellen,
en het eigenlijk helemaal zat bent,

dan kan je mij inschakelen:
We gaan dan samen aan de slag om dat te doen wat je al zo lang van plan bent.

hoe?

Door de goede vragen te stellen zien we samen wat we kunnen aanpakken. Er ontstaat beweging en dat levert weer energie op. Meer zin in het proces en weer wat vertrouwen. En natuurlijk krijg je meer overzicht en structuur. Dat kan zijn om je heen, met de spullen in je huis, de papieren in je administratie, de bestanden (of mails) in je computer, de taken in je huishouding, en de planning van je werkweek.

Organizing is opruimen 2.0. We streven ernaar dat alles zijn eigen plek krijgt. Zodat je weet waar je het kunt vinden en wat je moet doen. Ook omdat het allemaal logisch in elkaar steekt.

Ik zal je tips geven, sommige uitgestelde klusjes doen we onmiddellijk en al met al doe je ondertussen vaardigheden op die het makkelijker voor je maken. De timemanagementvaardigheden die je leert zijn zo makkelijk en handig dat je ze vanzelf zult toepassen en zult blijven gebruiken eenvoudigweg omdat ze werken! Overigens gaan we uit van wat bij jou past: zo werkt de een het liefst met een kaartenbak, terwijl de ander zweert bij zijn digitale agenda.

kwaliteit

Ik sta vanzelfsprekend in voor de kwaliteit van mijn dienstverlening. Daarom:

  • veiligheid vóór alles: jij moet je veilig voelen (met mij en in je huis)
  • laten we ons leiden door pragmatische resultaatgerichtheid
  • werken we stapje voor stapje met respect voor jouw tempo
  • creëren we van binnen naar buiten, dat wil zeggen vanuit jouw behoeften
  • richten we onze aandacht op de essentie -waar gaat het om?- en de energie -wat werkt?- en
  • gaan we uit van jouw eigen kracht: als die wat is weggezakt, dan gaan we die (her-)ontdekken.

en daarna?

We creëren ruimte:

  • ruimte om je heen
  • ruimte voor jouw lichaam
  • ruimte in jouw hoofd en
  • ruimte voor jouw emoties

doelgroepen en Organizing-trajecten

 

Wie kan ik versterken:

  • mensen die het al jaren anders willen in hun huis
  • moeders die teveel ballen in de lucht moeten houden
  • kinderen die veel te veel bewaren en hun kamer niet opruimen
  • eigenaren van uitpuilende bergingen, kledingkasten en/of postvakjes
  • studenten met de planning en organisatie van studie, (toekomstig) werk en de rest
  • jongeren of volwassenen met autisme of ad(h)d die wel weten wat ze willen (of niet eens) maar niet hoe…
  • ondernemers richting een efficiënte bedrijfsvoering
  • zzp’ers die hun werkplek beter willen inrichten
  • medewerkers die overvraagd worden
  • leidinggevenden die meer synergie willen in hun team
  • mkb’ers door middel van op maat gemaakte algemene voorwaarden en standaardbrieven die helderheid en gemak opleveren, ook in de bedrijfsvoering;

en al diegenen die voor zichzelf of voor anderen professionele support zoeken om beter georganiseerd te worden (en te blijven).

Waarom alleen, als het samen kan?

zakelijke werkvelden

Ik ben in te schakelen voor Organizing-, coaching- en trainingsopdrachten voor individuen en voor groepen. Opdrachten van een paar uur of complete projecten op het vlak van werkplekorganisatie, communicatie, samenwerking alles met als doel meer effectiviteit, efficiëntie en zorgzaamheid in zelfmanagement, bedrijfsvoering en levenskunst. Ik geef graag workshops, begeleid medewerkers en hun teams en voer scans uit: via aandacht-analyse-actie naar een optimale werkplek en moeiteloos werken.

Voorafgaande aan het jaar 2000 werkte ik tien jaar als jurist. Sinds de oprichting van Utime dat jaar mocht ik aan veel moois bijdragen zoals onder andere: het opstellen van algemene voorwaarden na een gezamenlijke analyse van de gewenste richting, het optreden in televisieprogramma’s, het schrijven van nieuwsbrieven, persoonlijke werkplekorganisatie- en timemanagementtrajecten. In de kennisbank onder ‘zakelijk‘ zijn enkele concrete beschrijvingen te vinden van uiteenlopende opdrachten waar ik me -trots en dankbaar- mee bezig heb mogen houden.